STRATEGICZNE PLANOWANIE MARKETINGOWE

CEL

Poznanie logiki i procesu strategicznego planowania marketingowego, wykorzystanie  najlepszych praktyk  w tym zakresie oraz dostępnych modeli i narzędzi.

DLA OSÓB, KTÓRE

  • pracują w dziale marketingu, są zaangażowane w proces planowania marketingowego i zarządzanie produktami
  • pragną uporządkować i poszerzyć wiedzę marketingową i doświadczenia praktyczne
  • pracują w innych działach firmy i chcą poznać myślenie i działania marketingowe

PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI

  • opracować strategiczny plan marketingowy
  • analizować  informacje o otoczeniu  firmy i zmianach na rynku
  • ocenić zasoby firmy w kontekście oczekiwań klientów i możliwości rynkowych
  • poznać potrzeby i zrozumieć zachowanie klienta
  • zarekomendować  działania operacyjne spójne ze strategią marketingową
  • wykorzystać  w codziennej pracy dostępne modele, narzędzia i techniki marketingowe

FORMUŁA

  • Program odzwierciedla holistyczne podejście do marketingu, reprezentowane przez  the Chartered Institute of Marketing, i przedstawia związki ze strategią organizacji oraz poszczególne kroki w planowaniu marketingowym. Uczestnicy poznają te etapy budując plan marketingowy dla, opisanej w case study, firmy, gotowej do wprowadzenia zmian w ofercie produktów. Podejście takie pozwala zrozumieć logikę i praktycznie wykorzystać modele i narzędzia w trakcie zajęć. Proces analizy i planowania ma odniesienie do rzeczywistości i jest mocno osadzony w realiach ekonomicznych.
  • Szkolenie jest interaktywne,  większość czasu uczestnicy pracują  w małych zespołach i wymieniają  poglądy, sugerują rozwiązania i prezentują dokonania na forum grupy.
  • Teoria  ilustrowana jest przykładami z biznesu, literatury i  prasy branżowej oraz filmami.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Szkolenie dwudniowe
  • Maksymalna liczba uczestników: 18 osób
  • Prowadzone po polsku i po angielsku. 

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

Rozpoczęcie

  • zebranie doświadczeń uczestników w obszarze planowania marketingowego i zarządzania produktami

Planowanie  marketingowe w organizacji

  • marketingowa orientacja firmy
  • rola marketingu strategicznego
  • struktura planu marketingowego
  • prezentacja narzędzi i metod przydatnych w opracowywaniu strategii marketingowej

Omówienie case study

Klienci

  • współczesny klient – jak go poznać i zrozumieć?
  • proces decyzji o zakupie; jakie są i jak minimalizować ryzyka zakupowe
  • różnorodność potrzeb klientów, źródła pozyskiwania informacji
  • consumer insight –jak  odkryć i wykorzystywać
  • badania marketingowe pomocne w zrozumieniu zachowania klientów

Analiza firmy i otoczenia:

  • strategia firmy i jej konsekwencje dla rozwiązań marketingowych
  • wpływ środowiska zewnętrznego i wewnętrznego na firmę i marki
  • analiza konkurencji, benchmarking

Diagnoza sytuacji

Opracowanie strategii marketingowej:

  • wyznaczanie celów  marketingowych, spójność z celami biznesowymi
  • wybór strategii wzrostu
  • segmentacja i  wybór grup docelowych

Marketingowe działania taktyczne

  • logika i wykorzystanie modelu Marketing Mix 7P
  • cykl życia produktu i możliwych działań na każdym etapie
  • rola marki i zarządzanie marką ; pozycjonowanie marki
  • miejsce poszczególnych marek w portfolio i ocena ich potencjału
  • proces wprowadzenia nowego produktu
  • rola ceny i strategie cenowe
  • zintegrowana komunikacja marketingowa
  • charakterystyka usług, planowanie budżetu marketingowego
  • kontrola działań i wyznaczanie wskaźników efektywności działań (KPIs)

Propozycja strategii marketingowej i działań taktycznych 

  • prezentacje zespołowe, dyskusja, informacja zwrotna

Ocena realizacji oczekiwań uczestników szkolenia

Szkolenie wymaga aktywności uczestników, gdyż zawiera kilkanaście ćwiczeń indywidualnych i zespołowych pozwalających wykorzystać poznane techniki i metody pracy już na zajęciach. W przypadku szkoleń zamkniętych, ostateczna wersja programu jest efektem poznania potrzeb uczestników i celów Klienta, zatem niektóre zagadnienia mogą być rozbudowane lub skrócone.