BUDOWANIE MARKI I ZARZĄDZANIE MARKĄ

CEL

Zdobycie wiedzy na temat roli marki we współczesnym świecie, nauczenie się jak markę zbudować i jak nią zarządzać.

DLA OSÓB, KTÓRE

  • odpowiadają za działania marketingowe w firmie (zarządzanie marką, komunikację)
  • mają za zadanie zbudować nową markę
  • zdobywają doświadczenie w obszarze marketingu

PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI

  • przeprowadzić analizę otoczenia i marki oraz wyciągnąć wnioski
  • odkryć oczekiwania klientów i odpowiedzieć na nie ofertą składaną przez markę
  • stworzyć fundament i strategię marki oraz opracować plan działania
  • dobrać metody i środki komunikacji
  • wykorzystać dostępne narzędzia i metody do kreowania marki i zarządzania nią

FORMUŁA

  • Punktem wyjścia do stworzenia programu było holistyczne podejście do marketingu i zarządzania marką, reprezentowane przez  the Chartered Institute of Marketing, wiodącą organizację marketingową w Europie.
  • Uczestnicy szukają najlepszych praktyk i sprawdzonych rozwiązań w procesie budowania marki, odnosząc działania do otaczającej, zmieniającej się rzeczywistości. W zespołach i na forum grupy dyskutują na temat roli marki w biznesie, i nie tylko, analizują prawdziwe przykłady marek, ich sukcesy lub porażki, krytycznie oceniając przyjęte strategie. Weryfikują adekwatność teorii i konceptów marketingowych. Wykorzystywane są studia przypadków (case studies), co ułatwia wykonywanie ćwiczeń, pozwala zrozumieć logikę budowania strategii marki i sposób wykorzystania modeli i schematów w trakcie zajęć.
  • Szkolenie jest interaktywne, uczestnicy pracują  w małych zespołach, prezentują wnioski.
  • Teoria  ilustrowana jest przykładami z biznesu, literatury i  prasy branżowej oraz filmami.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Szkolenie dwudniowe
  • Maksymalna liczba uczestników: 16 osób
  • Prowadzone po polsku

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA 

Rozpoczęcie

  • Wymiana doświadczeń uczestników z dotychczasowych działań marketingowych i budowania marki

Czego uczą historie marek

  • analiza sukcesów i porażek kilku znanych marek
  • rezultaty wyborów i decyzji biznesowych, krytyczna ocena
  • trendy i zjawiska wykorzystywane do tworzenia marek

Istota marki

  • produkt a marka – czy w dzisiejszym świecie istnieją jeszcze produkty
  • marka w ujęciu historycznym, funkcje i korzyści z budowania marki
  • definicje i komponenty marki
  • definicja i składniki kapitału marki (brand equity)
  • tożsamość  marki (brand identity)  i wizerunek marki (brand image)
  • esencja marki (model BEW) i kluczowy benefit marki, czemu służy

Rola marki

  • znaczenie i funkcja marki w biznesie, marka – jeden z zasobów strategicznych firmy
  • znaczenie marki dla klienta, procesy zakupowe i wyzwania, ryzyka zakupowe
  • strategia organizacji a strategia marki

Zasady i działania budujące silną markę

  • analiza otoczenia i wnioski do strategii marki
  • segmentacja, wybór grupy docelowej i jej dokładna charakterystyka
  • potrzeby i oczekiwania klienta (customer insight)- jak je odkryć
  • pozycjonowanie: koncepcja, cele, uwarunkowania rynkowe, narzędzia (brand puzzle, brand scope, brand key)
  • architektura marki, kluczowe decyzje, identyfikatory
  • strategia komunikacji, czynniki determinujące
  • wybór narzędzi komunikacji w kontekście pozycjonowania, efektywność komunikacji
  • zachowanie ciągłości i jednorodności, strategie repozycjonowania, rozszerzania – możliwości i ograniczenia

Zarządzanie marką

  • fazy rozwoju marki (model PLC) oraz narzędzia marketingowe na różnych etapach
  • zarządzanie portfelem marek i kształtowanie oferty firmy  (macierz BCG)
  • kreowanie nowej marki – źródła inspiracji
  • strategiczny plan marki” – zapis celów i kierunków działania (model Piramidy Marki)
  • metody i techniki pomiaru efektywności budowania marki
  • personal branding – budowanie marki własnej

Ocena realizacji oczekiwań uczestników szkolenia

Szkolenie wymaga aktywności uczestników, gdyż zawiera kilkanaście ćwiczeń indywidualnych i zespołowych pozwalających wykorzystać poznane techniki i metody pracy już na zajęciach. W przypadku szkoleń zamkniętych, ostateczna wersja programu jest efektem poznania potrzeb uczestników i celów Klienta, zatem niektóre zagadnienia mogą być rozbudowane lub skrócone.